درباره قفل اثر انگشتی
نوشته شده توسط : ali

امنیت در طول تاریخ همواره مورد توجه و الویت زندگی انسان‌ها قرا داشته است. در گذشته جهت تامین اشیای با ارزش، از بانک‌ها و زندان‌ها استفاده می‌شد که به نوبه خود دارای ریسک و خطرات بسیار زیادی بود. امروزه و به لطف پیشرفت تکنولوژی از طیف وسیعی از نرم افزارها و سخت افزارهای شخصی که مبتنی بر وب، بیومتریک و … می‌باشد، جهت تامین امنیت استفاده می‌شود. یکی از پیشرفته‌ترین وسایل امنیتی و بزرگترین موفقیت در این زمینه، اضافه نمودن سیستم‌های بیومتریک به وسایل امنیتی خانه و یا محل کار می‌باشد. یکی از این وسایل امنیتی که از سیستم بیومتریک جهت شناسایی اثر انگشت استفاده می‌نماید، قفل درب اثرانگشتی می‌باشد.

قفل اثر انگشتی چیست؟

تمامی انسان‌ها با داشتن الگوهای منحصر به فرد در تک تک انگشتان خود که برای هر شخصی مختص خود آن می‌باشد، این توانایی را دارند که با استفاده از این ویژگی امنیت محل زندگی و یا کار خود را افزایش دهند. همان‌طور که از نام قفل درب اثر انگشتی پیداست این وسیله جهت دسترسی کاربران به قفل درب توسط اثر انگشت منحصر به فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان‌طور که گفته شد اثر انگشت برای هر شخصی منحصر به فرد و بسیار دقیق و جعل نمودن آن تقریبا غیر ممکن می‌باشد.

قفل اثر انگشتی

این امر باعث افزایش امنیت قفل درب اثرانگشتی می‌شود. از مزیت‌های این نوع قفل‌ها همانطور که بیان شد، استفاده از اثر انگشت جهت باز نمودن درب می‌باشد. به این ترتیب نگرانی بابت جا گذاشتن و یا گم نمودن کلید و یا فراموشی رمز برای همیشه از بین می‌رود.

چگونگی عملکرد قفل درب اثر انگشتی

اساسا قفل درب اثرانگشتی با اسکن نمودن اثر انگشت و تبدیل داده‌های آن به یک الگوریتم عددی عمل می‌کند. هنگامی که این وسیله برای اولین بار اثر انگشت شما را اسکن نماید، اثر انگشت به صورت الگوی عددی در این نوع قفل درب ذخیره می‌‌‌گردد. دفعه بعد با قراردادن اثر انگشت روی سنسور، قفل، اثر انگشت شما را با داده‌های ذخیره شده مقایسه و در صورت مطابقت با هم، دسترسی به قفل را برای شما امکان‌پذیر نموده و درب را باز می‌نماید. این فرایند در کسری از ثانیه اتفاق می‌‌افتد.

 

نکات مهم در مورد خرید قفل درب اثرانگشتی

مطمئن شوید این نوع قفل‌ها راه دسترسی اضطراری مانند کلید مکانیکی داشته باشند تا در صورت بروز مشکلاتی مانند به اتمام رسیدن منبع برق دستگاه، به‌توان آن‌را باز نمود.

به تعداد اثر انگشت قابل ذخیره در قفل درب اثر انگشتی نسبت به تعداد افرادی که قرار است به قفل دسترسی داشته باشند به دقت توجه نمایید. این امر به ویژه در ادارات و اماکن پر رفت و آمد بسیار پر اهمیت می‌باشد.

منبع: http://digitaldoorlock.blog.ir/

 




:: برچسب‌ها: قفل اثر انگشتی , قفل درب اثر انگشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: